Page 48 - Üçüncü Öğretmen
P. 48

Güneş ışığının çalışma ortamını iyileştirerek,   kadar önemli olduğunu öğrencilere anlatmak
        konsantrasyon ve öğrenme üzerinde faydalı    çok önemli. Merkezi holün kıvrımları ve dalgaları,
        etkiler yarattığı görülmüştür. Güneş ışığı ayrıca,   ayrı birer kanat üzerindeki eğitim birimlerini
        insan sağlığı ve mutluluğu üzerinde de olumlu   harika bir şekilde bir araya getirerek ilham veren
        bir etki yaratabilmektedir. Gün boyu okulda   ancak göz korkutmayan bir yapı ortaya çıkarıyor.
        olan kişilerin, dışarıda yaşanan değişimlerden   Yapay aydınlatma kullanımını da azaltan yapı,
        haberdar olmaları önemlidir. Bina tasarımındaki   böylece elektrikten tasarruf sağlıyor. Çocukların
        anafikir, hiçbir sınıfın binanın başka bir yerine   enerji tasarrufu ve gezegenimizin korunması gibi
        bakmamasıdır. Kavisli dış yüzey, hemen her sınıfın   konularda bilgili olmaları hayati önemde.
        dış ortama açılmasını ve okulun bahçesindeki
        yetişkin ağaçları görmesine olanak sağlıyor.   Çalışma alanlarının çoğu gibi ana kütüphane/
        Binanın “V” şeklindeki altı kanadını yaratan   araştırma merkezi de, ana holün kıvrımlı çatısının
        açılar, sınıfların aldığı ışık miktarını en yüksek   altında yer alıyor. Bu alanların çevresinde yoğun
        seviyeye çıkarmak amacıyla dikkatle seçildi.   bir trafik olduğu ve öğrencilerin bir dersten
        Gün ışığının en az gireceği kanatlar arasındaki,   diğerine giderken burada “deşarj oldukları”
        bölümlere ise yangın merdivenleri, tuvaletler, yük   düşünüldüğünde, bu merkezi alanın akustiğinin
        asansörleri gibi servis birimlerini yerleştirdik.   ne denli önemli olduğu ortaya çıkıyor. Cam
        Tahtanın olduğu duvarın pencerelerin bulunduğu   olmayan tüm çatı panelleri akustik malzemeden
        cepheye dik yerleştirilmesi sayesinde sınıf bolca   üretildi, merdiven tırabzanlarının ses emici özelliği
        güneş ışığı alırken yansıma ve dikkat dağınıklığı   var. Halı kaplı zemin de, merkezi boşluğun akustik
        en aza indiriliyor. Eğitim birimleri ve merkezi hol   performansına katkıda bulunuyor.
        arasındaki camlı bölümler de, holün bükümlü
        çatısından aldığı doğal ışığı mekâna aktaran ikinci   Eğitim alanlarının çoğu doğal yollardan
        bir kaynak görevi görüyor.                   havalandırılıyor. Zemine yakın pencereler,
                                                     odadakilerin istedikleri zaman açıp kapatmalarına
        Öğrenciler, okul görevlileri ve ziyaretçiler çatıya   izin verecek şekilde elle açılıyor. Üst pencereler,
        hayran kalıyorlar. Öğrencilerin yüzündeki gurur   akşam saatlerinde binanın serinlemesine izin
        ifadesi gözden kaçmıyor, hatta bazılarının   vermek amacıyla, otomatik olarak kontrol ediliyor.
        okula gelme heveslerinin bu sayede arttığı   Uyarlamada kullanılan kaynak: “Thomas Deacon
        fark ediliyor. Küçük bir kız öğrenci, eskiden   Academy opens for the new school year” [Thomas Deacon
        pazartesi günlerinden ve okul haftasından    Akademisi yeni eğitim yılı için kapılarını açıyor]; Eleanor
        nefret ettiğini, şimdi ise her gün okula gelmek   Baxter, BMD’den Angelica Fox ile söyleşi
        için sabırsızlandığını söyledi. Aldıkları eğitimin,   Geniş bilgi için: www.fosterandpartners.com
        böylesine farklı ve özel bir binayı gerektirecek

        46 |  TEMEL İHTİYAÇLAR
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53