Page 48 - Üçüncü Öğretmen
P. 48
Güneş ışığının çalışma ortamını iyileştirerek, kadar önemli olduğunu öğrencilere anlatmak
konsantrasyon ve öğrenme üzerinde faydalı çok önemli. Merkezi holün kıvrımları ve dalgaları,
etkiler yarattığı görülmüştür. Güneş ışığı ayrıca, ayrı birer kanat üzerindeki eğitim birimlerini
insan sağlığı ve mutluluğu üzerinde de olumlu harika bir şekilde bir araya getirerek ilham veren
bir etki yaratabilmektedir. Gün boyu okulda ancak göz korkutmayan bir yapı ortaya çıkarıyor.
olan kişilerin, dışarıda yaşanan değişimlerden Yapay aydınlatma kullanımını da azaltan yapı,
haberdar olmaları önemlidir. Bina tasarımındaki böylece elektrikten tasarruf sağlıyor. Çocukların
anafikir, hiçbir sınıfın binanın başka bir yerine enerji tasarrufu ve gezegenimizin korunması gibi
bakmamasıdır. Kavisli dış yüzey, hemen her sınıfın konularda bilgili olmaları hayati önemde.
dış ortama açılmasını ve okulun bahçesindeki
yetişkin ağaçları görmesine olanak sağlıyor. Çalışma alanlarının çoğu gibi ana kütüphane/
Binanın “V” şeklindeki altı kanadını yaratan araştırma merkezi de, ana holün kıvrımlı çatısının
açılar, sınıfların aldığı ışık miktarını en yüksek altında yer alıyor. Bu alanların çevresinde yoğun
seviyeye çıkarmak amacıyla dikkatle seçildi. bir trafik olduğu ve öğrencilerin bir dersten
Gün ışığının en az gireceği kanatlar arasındaki, diğerine giderken burada “deşarj oldukları”
bölümlere ise yangın merdivenleri, tuvaletler, yük düşünüldüğünde, bu merkezi alanın akustiğinin
asansörleri gibi servis birimlerini yerleştirdik. ne denli önemli olduğu ortaya çıkıyor. Cam
Tahtanın olduğu duvarın pencerelerin bulunduğu olmayan tüm çatı panelleri akustik malzemeden
cepheye dik yerleştirilmesi sayesinde sınıf bolca üretildi, merdiven tırabzanlarının ses emici özelliği
güneş ışığı alırken yansıma ve dikkat dağınıklığı var. Halı kaplı zemin de, merkezi boşluğun akustik
en aza indiriliyor. Eğitim birimleri ve merkezi hol performansına katkıda bulunuyor.
arasındaki camlı bölümler de, holün bükümlü
çatısından aldığı doğal ışığı mekâna aktaran ikinci Eğitim alanlarının çoğu doğal yollardan
bir kaynak görevi görüyor. havalandırılıyor. Zemine yakın pencereler,
odadakilerin istedikleri zaman açıp kapatmalarına
Öğrenciler, okul görevlileri ve ziyaretçiler çatıya izin verecek şekilde elle açılıyor. Üst pencereler,
hayran kalıyorlar. Öğrencilerin yüzündeki gurur akşam saatlerinde binanın serinlemesine izin
ifadesi gözden kaçmıyor, hatta bazılarının vermek amacıyla, otomatik olarak kontrol ediliyor.
okula gelme heveslerinin bu sayede arttığı Uyarlamada kullanılan kaynak: “Thomas Deacon
fark ediliyor. Küçük bir kız öğrenci, eskiden Academy opens for the new school year” [Thomas Deacon
pazartesi günlerinden ve okul haftasından Akademisi yeni eğitim yılı için kapılarını açıyor]; Eleanor
nefret ettiğini, şimdi ise her gün okula gelmek Baxter, BMD’den Angelica Fox ile söyleşi
için sabırsızlandığını söyledi. Aldıkları eğitimin, Geniş bilgi için: www.fosterandpartners.com
böylesine farklı ve özel bir binayı gerektirecek
46 | TEMEL İHTİYAÇLAR