Page 139 - Üçüncü Öğretmen
P. 139

2001’de ABD’deki bir okul bölgesinde

                                 enerji giderlerine öğrenci başına

                                       ortalama 166 dolar harcandı.


                                           ABD’de okullar




                              enerji için, senede



                                        7,8 milyar dolar



                    harcıyor — bu rakam,



                                  bilgisayar ve ders



                                   kitabı maliyetinin



                                      toplamını aşıyor.






                                       Ekolojik okullar, senede ortalama 100.000 ABD Doları,
                                   yani iki yeni öğretmen, 200 yeni bilgisayar ya da 5000 yeni
                                          ders kitabı alımına yetecek tutarda tasarruf sağlıyor.


                                                  2001’de, ABD’deki devlet
                                        okulu bölgelerinin %61’i enerji

                          finansmanında açık olduğunu bildirdi.



                      Verdiğimiz tüm eğitim çevreseldir. Eğitime dahil
              ettiklerimiz ve etmediklerimizle öğrencilere, ya doğal
                     dünyanın bir parçası olduklarını ya da ondan ayrı


                                     olduklarını öğretiriz. — David Orr, çevre eğitimcisi


                    Kaynaklar (yukarıdan aşağıya): Ulusal Eğitim İstatistikleri Merkezi, ABD Eğitim Bakanlığı, Effects of Energy Needs and Expenditures on U.S. Public
                   Schools [Enerji İhtiyacı ve Giderlerinin ABD Devlet Okullarına Etkileri]; Ulusal Yenilenebilir Enerji Laboratuvarı, High-Performance Schools: Affordable
                      Green Design for K-12 Schools [Yüksek Performanslı Okullar: İlk ve Ortaöğretim Okulları İçin Ekonomik Yeşil Tasarım]; ABD Yeşil Bina Konseyi,
                      “Benefits of Green Schools” [Yeşil Okulların Faydaları]; Ulusal Eğitim İstatistikleri Merkezi, ABD Eğitim Bakanlığı, Effects of Energy Needs and
                                              Expenditures on U.S. Public Schools; In Context, “What Is Education For?” [Eğitimin Amacı Nedir?]
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144