Page 114 - Üçüncü Öğretmen
P. 114

liseye yollayacak sekiz-on okul var. Lise daha   düşündüğümüz için, olimpik bir yüzme havuzu
        açıldığı anda kapasitesinin üzerinde öğrencisi   istedik. Mahallemizde yeterince park yoktu. Okul
        olacaktı. Bu yüzden onlara, bu seçenekleri kabul   bu sayede insanların gidip vakit geçirebilecekleri,
        edemeyeceğimizi söyledik. Bir eylem yapılması   güvende olabilecekleri bir yer haline geldi.
        gerektiğini konuşmaya başladık. Bunun ses    Ebeveynlere yönelik bilgisayar ve İngilizce gibi bazı
        getirecek ve barışçıl bir eylem olması gerektiğinde   kurslara başladık, çünkü amaçlarımızdan biri de
        karar kıldık ve aklımıza açlık grevi yapma fikri geldi.  buydu.


        Açlık greviniz 19 gün sürdü ve ancak eylemcilerin   Sizce okulunuz ve onun inşa edilmesi için
        hayatı tehlikeye girmeye başladığında son    gösterdiğiniz çaba, yaşadığınız toplumda nasıl
        buldu. Sona erdiği tarihte, eyleminiz nasıl bir   bir değişime yol açtı? Çocuklar okula bayılıyor.
        etki yaratmıştı? Grev sona erdikten birkaç gün   Bundan eminim. Okulun ilk öğrencileri arasında
        sonra, CPS’nin yeni CEO’sundan bir telefon geldi.   oğlum da vardı. Aslında, projenin başından beri
                                                                        işin içindeydi demek daha
        Okul arazisinin hemen karşısında kamp kurup gün                 doğru. Benimle beraber
        boyu kutlama yaptık. İnsanlar yanımıza geldi, beraber           gösterilere, eylemlere
        şarkılar söyledik, hikâyeler anlatıldı.                         geliyordu. Orada bulunarak
                                                                        bunun bir parçası olmaktan
        Eski CEO, açlık grevimiz sırasında istifa etmişti.   çok memnun olduğunu düşünüyorum, çünkü okul
        Yüzde yüz olmasa da %75-80 destek almayı     açıldığından beri bir gün bile okulu aksatmadı.
        başardık. Bu da çok iyi karşılandı. Ama CEO’ya bu   Bunu her söylediğimde koltuklarım kabarıyor!
        ufak başarıyla yetinmeyeceğimizi, mücadelemizi   Okulu asmak istemeyen bir genç!
        sürdüreceğimizi söyledik. Öyle de yaptık. Çünkü
        tek başarımız CPS’den destek almak değildi,   Bir Little Village belediye meclisi üyesi, siz bu
        mahallemiz de artık uyanmıştı. Okul arazisinin   işe el atmadan birkaç yıl önce bu okulun inşa
        hemen karşısında kamp kurduk ve gün boyu     edilmesi için çaba sarf ediyordu. Sizce bir grup
        kutlama yaptık. İnsanlar yanımıza geldi, beraber   velinin bu işte, seçilmiş bir görevliden daha
        şarkılar söyledik, hikâyeler anlatıldı; mahallenin   başarılı olmalarının sebebi ne? Sebep tam
        daha yaşlı sakinleri, kendi gençliklerindeki   olarak bu. Biz, sadece bir grup sıradan mahalle
        mücadeleleri hatırladılar. Ebeveynler gelip bize   halkıydık ve “Artık buna tahammül etmeyeceğiz.
        teşekkür etti, biz de onlara “Henüz bize teşekkür   Çocuklarımız bizim için çok değerli ve sizin için
        etmek için erken, daha çok işimiz, katedecek çok   de değerli olmalılar,” dedik. İstediğimiz altından
        yolumuz var,” dedik.                         yapılma bir okul değildi, çocuklarımızın iyi eğitim
                                                     görmelerini, bizim hiç ulaşamadığımız fırsatlara
        Ekibinizin, planlama sürecinin tümüne dahil   ulaşmalarını istedik. Çocuklarımıza bu şansı
        olmakta ısrar etmesinin sebebi neydi? Çünkü   vermek istedik.
        neye ihtiyacımız olduğunu bize başkalarının
        söylemesini istemedik. Çocuklarımızın okuma,
        yazma, matematik gibi temel bilgilerin yanı sıra,
        kültürlerini de öğrenmelerini istedik. Kültür çok
        önemli. Biz işe dahil olmasaydık, okul mahallemizi
        böyle iyi temsil edemeyecekti. Kendilerinden bu
        konuda epey talebimiz oldu!

        Örneğin neler istediniz? Halk dansları için bir
        dans stüdyosu. Ayrıca okulun ders saatleri
        dışında da hizmet vermesi gerektiğini


        112 |  TOPLUMSAL BAĞLANTILAR
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119