Page 114 - Üçüncü Öğretmen
P. 114
liseye yollayacak sekiz-on okul var. Lise daha düşündüğümüz için, olimpik bir yüzme havuzu
açıldığı anda kapasitesinin üzerinde öğrencisi istedik. Mahallemizde yeterince park yoktu. Okul
olacaktı. Bu yüzden onlara, bu seçenekleri kabul bu sayede insanların gidip vakit geçirebilecekleri,
edemeyeceğimizi söyledik. Bir eylem yapılması güvende olabilecekleri bir yer haline geldi.
gerektiğini konuşmaya başladık. Bunun ses Ebeveynlere yönelik bilgisayar ve İngilizce gibi bazı
getirecek ve barışçıl bir eylem olması gerektiğinde kurslara başladık, çünkü amaçlarımızdan biri de
karar kıldık ve aklımıza açlık grevi yapma fikri geldi. buydu.
Açlık greviniz 19 gün sürdü ve ancak eylemcilerin Sizce okulunuz ve onun inşa edilmesi için
hayatı tehlikeye girmeye başladığında son gösterdiğiniz çaba, yaşadığınız toplumda nasıl
buldu. Sona erdiği tarihte, eyleminiz nasıl bir bir değişime yol açtı? Çocuklar okula bayılıyor.
etki yaratmıştı? Grev sona erdikten birkaç gün Bundan eminim. Okulun ilk öğrencileri arasında
sonra, CPS’nin yeni CEO’sundan bir telefon geldi. oğlum da vardı. Aslında, projenin başından beri
işin içindeydi demek daha
Okul arazisinin hemen karşısında kamp kurup gün doğru. Benimle beraber
boyu kutlama yaptık. İnsanlar yanımıza geldi, beraber gösterilere, eylemlere
şarkılar söyledik, hikâyeler anlatıldı. geliyordu. Orada bulunarak
bunun bir parçası olmaktan
Eski CEO, açlık grevimiz sırasında istifa etmişti. çok memnun olduğunu düşünüyorum, çünkü okul
Yüzde yüz olmasa da %75-80 destek almayı açıldığından beri bir gün bile okulu aksatmadı.
başardık. Bu da çok iyi karşılandı. Ama CEO’ya bu Bunu her söylediğimde koltuklarım kabarıyor!
ufak başarıyla yetinmeyeceğimizi, mücadelemizi Okulu asmak istemeyen bir genç!
sürdüreceğimizi söyledik. Öyle de yaptık. Çünkü
tek başarımız CPS’den destek almak değildi, Bir Little Village belediye meclisi üyesi, siz bu
mahallemiz de artık uyanmıştı. Okul arazisinin işe el atmadan birkaç yıl önce bu okulun inşa
hemen karşısında kamp kurduk ve gün boyu edilmesi için çaba sarf ediyordu. Sizce bir grup
kutlama yaptık. İnsanlar yanımıza geldi, beraber velinin bu işte, seçilmiş bir görevliden daha
şarkılar söyledik, hikâyeler anlatıldı; mahallenin başarılı olmalarının sebebi ne? Sebep tam
daha yaşlı sakinleri, kendi gençliklerindeki olarak bu. Biz, sadece bir grup sıradan mahalle
mücadeleleri hatırladılar. Ebeveynler gelip bize halkıydık ve “Artık buna tahammül etmeyeceğiz.
teşekkür etti, biz de onlara “Henüz bize teşekkür Çocuklarımız bizim için çok değerli ve sizin için
etmek için erken, daha çok işimiz, katedecek çok de değerli olmalılar,” dedik. İstediğimiz altından
yolumuz var,” dedik. yapılma bir okul değildi, çocuklarımızın iyi eğitim
görmelerini, bizim hiç ulaşamadığımız fırsatlara
Ekibinizin, planlama sürecinin tümüne dahil ulaşmalarını istedik. Çocuklarımıza bu şansı
olmakta ısrar etmesinin sebebi neydi? Çünkü vermek istedik.
neye ihtiyacımız olduğunu bize başkalarının
söylemesini istemedik. Çocuklarımızın okuma,
yazma, matematik gibi temel bilgilerin yanı sıra,
kültürlerini de öğrenmelerini istedik. Kültür çok
önemli. Biz işe dahil olmasaydık, okul mahallemizi
böyle iyi temsil edemeyecekti. Kendilerinden bu
konuda epey talebimiz oldu!
Örneğin neler istediniz? Halk dansları için bir
dans stüdyosu. Ayrıca okulun ders saatleri
dışında da hizmet vermesi gerektiğini
112 | TOPLUMSAL BAĞLANTILAR