Page 108 - Üçüncü Öğretmen
P. 108
Geleneksel eğitim son derece soyutlayıcı olabiliyor. Öğretim programı çoğu zaman
soyutlamalardan öteye geçemiyor ve gerçek hayat için bir anlam ifade etmiyor.
Öğrenciler ve öğretmenler çoğunlukla, sınıf ortamı dışındaki kaynaklardan
ve uzmanlıktan uzak kalıyor ve çoğu okul, bulundukları toplumdan kopuk
davranıyor. — George Lucas, film yapımcısı
Şehir çalışanlarının %93’ü için eğitim
kalitesi şehrin refahı bakımından
büyük önem taşıyor.
Çoğu toplulukta okullara
erişim, çocukları korumak
adına kısıtlandırılmış
durumda.
— Tracey Burns, eğitim analisti
Çocuklar arasında suç işleme ve okulu bırakma oranlarına dair bir
araştırma, iyi bir mahallede kötü bir aileyle yaşayan bir çocuğun,
kötü bir mahallede iyi bir aileyle yaşayan çocuğa kıyasla çok daha iyi
durumda olduğunu gösteriyor. — Malcolm Gladwell, gazeteci ve yazar
On Amerikalıdan dokuzu okul sonrası
programların her gence açık olması
gerektiğini düşünse de, üçte ikisi kendi
bölgelerinde bu tür programlar bulmanın
zorluğundan yakınıyor.
Amerikalılar devlet okullarını toplumlarının merkezi olarak tanımlıyor.
Yaşadıkları bölgedeki en önemli yerel kurumun ne olduğu sorusuna
okul cevabını verenlerin oranı, kilise, hastane veya kütüphane cevabını
verenlerden beş kat daha fazla.
Kaynaklar (yukarıdan aşağıya): Edutopia, George Lucas Eğitim Vakfı, “A Word from George Lucas: Edutopia’s Role in Education” [George
Lucas’tan Bir Mektup: Edutopia’nın Eğitimdeki Rolü] ; National League of Cities [Ulusal Şehirler Ligi], Gençlik, Eğitim ve Aile Enstitüsü,
“K-12 School Improvement: Why Municipal Leaders Make Education a City Priority” [İlk ve Ortaöğretim Okullarında İyileştirme: Belediye
Başkanlarının Eğitimi Şehrin Önceliği Olarak Ele Alma Nedenleri]; Journal of Educational Change, “Learning and teaching, schools
and communities” [Eğitim ve öğrenim, okullar ve topluluklar]; Malcolm Gladwell, The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big
Difference [Taşma Noktası: Ufak Şeyler Nasıl Büyük Değişimlere Yol Açıyor]; ABD Eğitim Bakanlığı, 21st Century Community Learning
Centers: Providing Quality Afterschool Learning Opportunities for America’s Families [21. Yüzyılın Toplumsal Eğitim Merkezleri: Amerikan
Aileleri İçin Kaliteli Okul Sonrası Eğitim Fırsatları Yaratmak]; National League of Cities, Institute for Youth, Education, and Families,
Action Kit for Municipal Leaders: Improving Public Schools [Belediye Başkanları İçin Eylem Planı: Devlet Okullarını İyileştirmek]