Page 108 - Üçüncü Öğretmen
P. 108

Geleneksel eğitim son derece soyutlayıcı olabiliyor. Öğretim programı çoğu zaman
        soyutlamalardan öteye geçemiyor ve gerçek hayat için bir anlam ifade etmiyor.
        Öğrenciler ve öğretmenler çoğunlukla, sınıf ortamı dışındaki kaynaklardan
        ve uzmanlıktan uzak kalıyor ve çoğu okul, bulundukları toplumdan kopuk
        davranıyor. — George Lucas, film yapımcısı
        Şehir çalışanlarının %93’ü için eğitim

        kalitesi şehrin refahı bakımından

        büyük önem taşıyor.

        Çoğu toplulukta okullara


        erişim, çocukları korumak



        adına kısıtlandırılmış


        durumda.



        — Tracey Burns, eğitim analisti



        Çocuklar arasında suç işleme ve okulu bırakma oranlarına dair bir
        araştırma, iyi bir mahallede kötü bir aileyle yaşayan bir çocuğun,
        kötü bir mahallede iyi bir aileyle yaşayan çocuğa kıyasla çok daha iyi
        durumda olduğunu gösteriyor. — Malcolm Gladwell, gazeteci ve yazar

        On Amerikalıdan dokuzu okul sonrası
        programların her gence açık olması

        gerektiğini düşünse de, üçte ikisi kendi

        bölgelerinde bu tür programlar bulmanın

        zorluğundan yakınıyor.



        Amerikalılar devlet okullarını toplumlarının merkezi olarak tanımlıyor.
        Yaşadıkları bölgedeki en önemli yerel kurumun ne olduğu sorusuna
        okul cevabını verenlerin oranı, kilise, hastane veya kütüphane cevabını
        verenlerden beş kat daha fazla.


        Kaynaklar (yukarıdan aşağıya): Edutopia, George Lucas Eğitim Vakfı, “A Word from George Lucas: Edutopia’s Role in Education” [George
        Lucas’tan Bir Mektup: Edutopia’nın Eğitimdeki Rolü] ; National League of Cities [Ulusal Şehirler Ligi], Gençlik, Eğitim ve Aile Enstitüsü,
        “K-12 School Improvement: Why Municipal Leaders Make Education a City Priority” [İlk ve Ortaöğretim Okullarında İyileştirme: Belediye
        Başkanlarının Eğitimi Şehrin Önceliği Olarak Ele Alma Nedenleri]; Journal of Educational Change, “Learning and teaching, schools
        and communities” [Eğitim ve öğrenim, okullar ve topluluklar]; Malcolm Gladwell, The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big
        Difference [Taşma Noktası: Ufak Şeyler Nasıl Büyük Değişimlere Yol Açıyor]; ABD Eğitim Bakanlığı, 21st Century Community Learning
        Centers: Providing Quality Afterschool Learning Opportunities for America’s Families [21. Yüzyılın Toplumsal Eğitim Merkezleri: Amerikan
        Aileleri İçin Kaliteli Okul Sonrası Eğitim Fırsatları Yaratmak]; National League of Cities, Institute for Youth, Education, and Families,
        Action Kit for Municipal Leaders: Improving Public Schools [Belediye Başkanları İçin Eylem Planı: Devlet Okullarını İyileştirmek]
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113