Page 160 - Üçüncü Öğretmen
P. 160

IslandWood’un kurulmasına, hem arazinin      eğitim unsuru. Binalarımızın tasarımı, tasarım
        kendisi hem de Seattle Okul Bölgesi’nde yaşayan   ve yapıda sürdürülebilirliğin ne anlama geldiğini
        çocukların yarısının açık havada gecelemeli eğitim   göstermeyi son derece kolaylaştırıyor. Ürün ve
        programlarına katılmamış olduğu bilgisi ilham   malzeme seçimlerini tartışıyor, nedenler konusunda
        verdi. Washington Eyaleti 1990’da, çevre eğitiminin   açıklamalarda bulunuyoruz. Örneğin, her sınıfta
        bundan böyle zorunlu olduğunu ilan etmiş, ancak   bambu, mantar, geri dönüştürülmüş lastikler ve
        öğretmen eğitimine, öğrenci programlarına ya   yüksek oranda uçucu kül içeren çimento gibi
        da tesislere herhangi bir finansman tahsis   farklı sürdürülebilir malzemeden yapılma zemin
        edilmemişti. 1997’de, Port Blakely Tree Farms’ın,   kaplamaları ve demirbaş bulunuyor.
        Bainbridge Adası’nın güney ucundaki yaklaşık dört
        yüz hektar alanı satılığa çıkardığını haber aldık.   Daha soyut bir boyutta bakacak olursak,
        Bu arazide gezmiş ve güzelliğini görmüş olduğum   oluşturulan alanların pek çoğunun işletimi ve
        için, burada çocuklara yönelik bir açık hava eğitim   teorisi, ziyaretçilerimizi kendi yaşam tarzlarına ve
        merkezi kurma fikrini ortaya attım. Benim aklımda,   de çevreye etkilerine daha fazla kafa yormaya sevk
        çocukları kentsel alanlardan uzaklaştırıp ormanda   ediyor. Örneğin; binalarımızın “konfor alanı” sıcaklık
        yaşamalarını sağlayarak, Puget Sound bölgesinin   bakımından daha geniş bir aralığa sahip. Yani, kış
        doğal ve kültürel tarihi hakkında bilgi edinmelerine   mevsiminde ziyaretçiler binalarımızı kimi zaman
        imkân vermek vardı.                          geleneksel binalardan daha soğuk bulurken yazları
                                                     daha sıcak bulabiliyorlar. Biz de bu deneyimlerden
        Biliminsanları ve eğitimciler arazide zaman   faydalanıyor, binanın ısıtma ve soğutma değerlerini
        geçirerek, çocuklarla ne gibi eğitici “hikâyelerin”   düşürerek kışın kazak, yazın şort giymenin enerji
        paylaşılabileceğine karar vermeye çalıştılar. Yapı ve   kullanımını nasıl etkilediğini değerlendiriyoruz.
        peyzaj mimarları eğitici yapıları, iz sürme sistemini
        ve açık hava alan yapılarını dört, beş ve altıncı   Her binanın ormanla birleşen güney ucunda bir
        sınıflardan yaklaşık iki yüz elli çocuğun yardımıyla   güneş tarlası bulunuyor. Güneş tarlaları mevsimsel
        tasarladılar. Çocukların macera temelli öğrenim   döngüleri, ağaçların büyüme hızını ve eski bir orman
        odaklı, tasarım alanında ise suda yüzen sınıf, asma   çiftliği olan arazinin kültürel tarihini incelemeye
        köprü, çatısı ağaçlardan oluşan bir yapı ve çok   olanak sunuyor. Binanın oturduğu alan ve güneş
        sayıda ağaç ev yapılması gibi düşünceleri vardı.  tarlaları için sökülen ağaçlar, işlenerek yine
                                                     binalarda kullanıldı; böylelikle tesislerin eğitici bir
        IslandWood bugün, birbirinden ayrı altı ekosistemi   başka yönü daha açığa çıktı.
        (orman, hasırotu bataklığı, balçık, akarsu, 1,5   Uyarlamada kullanılan kaynak: “IslandWood: A School in the
        hektar büyüklüğünde bir göl ve bir ırmak ağzı)   Woods” [IslandWood: Ormanda Bir Okul] www.designshare.
        barındıran eksiksiz bir açık hava sınıfı sunuyor.  com; “History of IslandWood” [IslandWood’un Tarihi]; “What
        Binalar, yalnızca eğitim verilen yerler değil, birer   is IslandWood” [IslandWood Nedir?]  Geniş bilgi için: www.
                                                     newhorizons.org

        158 |  SÜRDÜRÜLEBİLİR OKULLAR
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165