Page 160 - Üçüncü Öğretmen
P. 160
IslandWood’un kurulmasına, hem arazinin eğitim unsuru. Binalarımızın tasarımı, tasarım
kendisi hem de Seattle Okul Bölgesi’nde yaşayan ve yapıda sürdürülebilirliğin ne anlama geldiğini
çocukların yarısının açık havada gecelemeli eğitim göstermeyi son derece kolaylaştırıyor. Ürün ve
programlarına katılmamış olduğu bilgisi ilham malzeme seçimlerini tartışıyor, nedenler konusunda
verdi. Washington Eyaleti 1990’da, çevre eğitiminin açıklamalarda bulunuyoruz. Örneğin, her sınıfta
bundan böyle zorunlu olduğunu ilan etmiş, ancak bambu, mantar, geri dönüştürülmüş lastikler ve
öğretmen eğitimine, öğrenci programlarına ya yüksek oranda uçucu kül içeren çimento gibi
da tesislere herhangi bir finansman tahsis farklı sürdürülebilir malzemeden yapılma zemin
edilmemişti. 1997’de, Port Blakely Tree Farms’ın, kaplamaları ve demirbaş bulunuyor.
Bainbridge Adası’nın güney ucundaki yaklaşık dört
yüz hektar alanı satılığa çıkardığını haber aldık. Daha soyut bir boyutta bakacak olursak,
Bu arazide gezmiş ve güzelliğini görmüş olduğum oluşturulan alanların pek çoğunun işletimi ve
için, burada çocuklara yönelik bir açık hava eğitim teorisi, ziyaretçilerimizi kendi yaşam tarzlarına ve
merkezi kurma fikrini ortaya attım. Benim aklımda, de çevreye etkilerine daha fazla kafa yormaya sevk
çocukları kentsel alanlardan uzaklaştırıp ormanda ediyor. Örneğin; binalarımızın “konfor alanı” sıcaklık
yaşamalarını sağlayarak, Puget Sound bölgesinin bakımından daha geniş bir aralığa sahip. Yani, kış
doğal ve kültürel tarihi hakkında bilgi edinmelerine mevsiminde ziyaretçiler binalarımızı kimi zaman
imkân vermek vardı. geleneksel binalardan daha soğuk bulurken yazları
daha sıcak bulabiliyorlar. Biz de bu deneyimlerden
Biliminsanları ve eğitimciler arazide zaman faydalanıyor, binanın ısıtma ve soğutma değerlerini
geçirerek, çocuklarla ne gibi eğitici “hikâyelerin” düşürerek kışın kazak, yazın şort giymenin enerji
paylaşılabileceğine karar vermeye çalıştılar. Yapı ve kullanımını nasıl etkilediğini değerlendiriyoruz.
peyzaj mimarları eğitici yapıları, iz sürme sistemini
ve açık hava alan yapılarını dört, beş ve altıncı Her binanın ormanla birleşen güney ucunda bir
sınıflardan yaklaşık iki yüz elli çocuğun yardımıyla güneş tarlası bulunuyor. Güneş tarlaları mevsimsel
tasarladılar. Çocukların macera temelli öğrenim döngüleri, ağaçların büyüme hızını ve eski bir orman
odaklı, tasarım alanında ise suda yüzen sınıf, asma çiftliği olan arazinin kültürel tarihini incelemeye
köprü, çatısı ağaçlardan oluşan bir yapı ve çok olanak sunuyor. Binanın oturduğu alan ve güneş
sayıda ağaç ev yapılması gibi düşünceleri vardı. tarlaları için sökülen ağaçlar, işlenerek yine
binalarda kullanıldı; böylelikle tesislerin eğitici bir
IslandWood bugün, birbirinden ayrı altı ekosistemi başka yönü daha açığa çıktı.
(orman, hasırotu bataklığı, balçık, akarsu, 1,5 Uyarlamada kullanılan kaynak: “IslandWood: A School in the
hektar büyüklüğünde bir göl ve bir ırmak ağzı) Woods” [IslandWood: Ormanda Bir Okul] www.designshare.
barındıran eksiksiz bir açık hava sınıfı sunuyor. com; “History of IslandWood” [IslandWood’un Tarihi]; “What
Binalar, yalnızca eğitim verilen yerler değil, birer is IslandWood” [IslandWood Nedir?] Geniş bilgi için: www.
newhorizons.org
158 | SÜRDÜRÜLEBİLİR OKULLAR