Page 159 - Üçüncü Öğretmen
P. 159
Bugünlerde zihinsel, fiziksel ve
ruhsal sağlığımızı doğrudan doğayla
olan bağımızla ilişkilendiren
araştırmaların sayısı gittikçe artıyor…
Bir biliminsanının da ifade ettiği
gibi, artık çocukların iyi beslenme ve
yeterli uyku kadar, doğayla temas
kurmaya da ihtiyaçları olduğunu
rahatlıkla söyleyebiliriz… Çevre
eğitimcileri, doğayı koruma yanlıları,
doğabilimciler ve konuyla ilgili diğer
kişiler, daha çok çocuğu doğayla
tanıştırabilmek için seneler boyunca ve
genelde politikacılardan yeterli destek
alamadan, çoğunlukla kahramanca
olarak nitelendirilebilecek çalışmalar
yaptılar.
Şimdilerde insanın refahı ile öğrenme
yeteneği ve çevre sağlığı arasındaki
ilişkiye dair yoğun farkındalık;
çocuklarda obezlik sorununun kaygı
uyandırması ve medyanın doğa eksikliği
sendromuna gösterdiği yoğun ilgi gibi
çok sayıda örtüşen trend sayesinde,
meselenin kıdemli savunucularının
kaygıları daha geniş kitlelere ulaşmaya
başladı. Kimileri bunu bir “hareket”
olarak adlandırmayı abartılı bulacak
olsa da, bir kırılma noktasına varmış
olduğumuz da ortada. Sırada ise en
büyük zorluk var; yani derin ve kalıcı bir
kültürel değişimin meydana gelmesi.
— Richard Louv, Last Child in the Woods
[Ormandaki Son Çocuk], www.richardlouv.com