Page 122 - Üçüncü Öğretmen
P. 122
ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ
MAHALLELERE HAYAT VEREN
OKUL BAHÇELERİ
TOPLUMSAL FAYDA AMAÇLI ÖRGÜTLERDEN OLUŞMUŞ BİR
BİRLİK, AİDİYET HİSSİNİ CANLANDIRMAK İÇİN YENİ OYUN
PARKLARI İNŞA EDİYOR.
1994’te, Boston bölgesindeki vakıfların finanse Yenilenen, çekici hale gelen ve kullanışlı okul
ettiği Urban Land Use Task Force (Kentsel Arazinin bahçeleri, toplumların yeniden hayat dolu hale
Kullanımı Çalışma Grubu) adlı bir grup, Boston’daki gelmesini sağlayacak birer domino taşı vazifesi
kamuya açık alanların geleceğini tartışmak için bir görüyor. Olumsuz tavırlar yerini artık heyecan ve
dizi toplantı düzenledi. “Temiz, güvenli ve yeşil” iyimserliğe bırakıyor.
okul bahçelerine duyulan ihtiyaç, bu çalışma Uyarlamada kullanılan kaynak: “Designing Schoolyards &
grubunun gündem maddeleri arasında ilk sıraya Building Community” [Okul Bahçeleri Tasarlamak ve Topluluk
yükseldi. Grup, Boston Belediye Başkanı Thomas Oluşturmak] Geniş bilgi için: www.schoolyards.org
M. Menino’ya gitti ve başkanın verdiği gönülden
destek sayesinde, 1995’te Boston Okul Bahçeleri
Girişimi’ni başlatmayı başardılar. Altı yılda, şehirdeki
devlet okullarının yarısı ve Boston’daki tüm
mahalleler, bu girişime katılmıştı bile.
Okul Bahçesi Girişimi çalışmalarına başladığında,
Boston’daki 128 devlet okulunun bahçesini
kapsayan bir araştırma, kırık döşemeler, dağılmış
çitler, sıkışmış toprak ve tehlikeli oyun ekipmanlarına
dair hoş olmayan manzaralar ortaya çıkardı. Okul
bahçelerinin bu harabeyi andıran hali, şehrin
genelinde hissedilen yıpranmışlık ve karamsarlık
hissinin etmenlerinden biriydi. En tehlikeli olan ise,
bu bahçelerin bölgedeki öğrenciler ve gençlerde,
kendilerine öncelik verilmediği hissi yaratmasıydı.
Bugün bu olumsuz koşullar ve verilen bu olumsuz
mesajların yerini, umut dolu yeni bir dönem aldı.
120 | TOPLUMSAL BAĞLANTILAR