Page 102 - Üçüncü Öğretmen
P. 102

Hareketliliği teşvik eden okullar, öğrencilerin
        çalışma alanlarının da yeni baştan tasarlanması
        gerektiğinin farkında. Tıpkı şirketlerin çalışma
        alanlarının şirket faaliyetlerine destek olması
        gerektiği gibi, öğrencilerin çalışma alanları da
        öğrenim faaliyetlerini desteklemelidir. Yeni, hareket   keşfetme, korkularını aşma ve özgüven kazanma
        dostu öğretim metotlarının sunduğu yeni olanaklar   fırsatı buluyorlar. Riskli ve güvenli, yüksek ve
        da dahil olmak üzere, daha ergonomik sınıfların   alçak, geniş ve dar yerler arasında geçiş yaparken
        faydalarını ölçmek amacıyla Fridtjof Nansen Okulu,   sınırların önemini kavrıyor ve kısıtlamaları aşmak için
        Aşağı Saksonya Eğitim Bakanlığı ve Hannover   stratejiler geliştiriyorlar. Tırmanmak, fiziksel gelişimin
        Belediyesi işbirliğinde, öğrencinin sınıfta hareket   tüm yönleri üzerinde olumlu bir etki yarattığı gibi,
        imkânı ile sağlığı, mutluluğu ve sınıftaki öğrenim   özgüvenin artmasına da katkıda bulunuyor.
        performansı arasındaki ilişkiyi inceleyen dört
        yıllık bir çalışmaya ev sahipliği yaptı. Çalışmada   Maalesef, Fridtjof Nansen Okulu’ndaki çocukların pek
        kullanılan esnek, hareketli sandalyeler, yüksekliği   çoğu tırmanış aktiviteleri için yeterli fırsat bulamıyor,
        ayarlanabilen masalar ve konumu değiştirilebilen   var olan imkânlar ise öğrencilerin katılımını hiç
        çalışma yüzeylerini VS sağladı.
                                                     teşvik etmiyordu. Bu sebeple okulda bir tırmanma
                                                     duvarı inşa edildi ve bahçeye bir “çubuk labirenti”
        Dinamik bir sınıf ortamının çocukların öğrenme   kuruldu. Bu labirent, dev bir mikado oyununu
        performansları üzerindeki etkisini doğru bir şekilde   andıracak şekilde rasgele dizilmiş gibi görünen altı
        ölçmek amacıyla araştırma kapsamında, her    metre uzunluğunda kütüklerden oluşuyor. Kütüklerin
        biri farklı ölçüde ergonomik mobilyaya, hareket   arasına çaprazlama yerleştirilen ağaç gövdeleri
        imkânına ve dinamik eğitim metotlarına sahip üç   kütükleri sabitlediği gibi, farklı zorluk seviyelerinde
        sınıf incelendi. Halen geleneksel okul mobilyalarının   tırmanışlara da olanak sağlıyor. Yapının ana iskeletini
        kullanıldığı aynı bölgedeki bir ilkokul ise kontrol   kütüklere bağlayan plastik halatlar ise çocukların
        grubu olarak seçildi. Öğrenciler güç, koordinasyon,   tutunarak tırmanmalarına izin veriyor. Düşmelerin
        çeviklik ve konsantrasyon becerisi açısından   şiddetini azalmak için zemin, sıkıştırılmış kumla
        sınandı. Oturma pozisyonları ortopedik açıdan   kaplanmış olsa da, düşerken ağaç kütüklerine
        incelendi ve çalışırken gösterdikleri davranışları   denk gelmek de mümkün ve bu durum, çocuklara
        öğretmenler ve araştırmacılar değerlendirdi.   harekete geçmeden önce içinde bulundukları
        Araştırma sonucunda, test edilen grubun çalışma   durumun risklerini değerlendirmenin önemini
        davranışlarının daha dinamik olduğu ve bunun, dört   gösteriyor. Yapının açık tasarımı, çocukların deneme
        yıldır uygulanan hareket odaklı eğitim yöntemlerinin   yanılma yöntemiyle, kendilerinin belirlediği bir hızda
        de etkisiyle, öğrencilerin motor becerileri ve oturma   öğrenmelerine izin veriyor.
        pozisyonları üzerinde olumlu bir etki yarattığı
                                                     Uyarlamada kullanılan kaynak:The Educational Workplace
        görüldü. Test edilen grubun dikkatlerinde de kayda
                                                     and Physically Active Schoolchildren–alert heads [Eğitim
        değer bir artış saptandı.
                                                     Ortamlarındaki Çalışma Alanı ve Aktif Öğrenciler - zinde zihinler]
                                                     ve “Mut tut gut! Das wichtige Spiel der kinder mit ihren
        Tırmanmak, çocuklar için temel bir ihtiyaç. Çocuklar
                                                     Grenzen”  Geniş bilgi için: www.bag-haltungundbewegung.de,
        tırmanırken motor becerilerini ve yeteneklerini
                                                     www.fns-online.de
        100 |  HAREKETLİ BEDENLER
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107