Page 101 - Üçüncü Öğretmen
P. 101
Fridtjot Nansen okul programı,
birbiriyle uyumlu şu beş ana unsurdan
meydana geliyor:
1. Okulun öğrencilerin gerçek olayları
tümüyle tecrübe ederek anlamalarını
sağlayan, kendi kendine öğrenme
merkezlerinin sunduğu yeni nesil
öğrenim yaklaşımı var.
2. Okul, çevresindeki bölgenin
gelişiminde rol oynamak amacıyla,
bir eğitim merkezi olmasının
avantajlarından da faydalanarak judo,
kaya tırmanışı, güreş ve takım sporları
gibi bir dizi spor aktivitesini ve kültürel
etkinliği teşvik ediyor. Halka açık bu
etkinlikler, sağlığa olan faydalarının
yanı sıra katılımcıların özgüvenini
geliştirmelerine ve zararlı davranışlarını
en aza indirmelerine de yardımcı oluyor.
3. Kurumsal açıdan bakıldığında, okul
yönetimi kapsamlı kalite güvence
standartları ve yenilikçi zaman ve
proje yönetim metotlarını uygulamaya
koymuş durumda.
4. İdeal bir okulun hem verimli bir
eğitim, hem de sağlıklı bir yaşam
imkânı sunması gerekliliğinden
hareketle, öğrencilere yeterli boş vaktin
yanı sıra iyi tasarlanmış oyun parkları
ve spor tesisleri sağlanarak, çocuk
gelişimi her yönden teşvik ediliyor.
5. Kapsamlı bir sağlık girişiminin
gereksinimleri arasında, gündelik sınıf
aktivitelerinde dinamik bir düzen,
dengeli beslenme, hareketlilik ve
fiziksel ifade için yeterli imkân ve
tümüyle ergonomik bir sınıf tasarımı da
gerekiyor.