Page 24 - Üçüncü Öğretmen
P. 24
ATÖLYE ÇALIŞMASI
ÖĞRENCİLERDEN VE
PROFESYONELLERDEN ÖĞRENDİKLERİMİZ
Tasarımcıların işi, problem çözmektir. Karmaşık Atölyelerin başında yapılan sunum sayesinde
sorunlarla karşılaşan tasarımcılar, şehirler ve önemli sorulara değinildi, temel kavramlar
sistemlerden kaşıklara ve mikroçiplere farklı tanıtıldı ve basit bir ortak dil oluşturuldu. Böylece
ölçeklerde çözümler üretir. Bu çözümler hoş öğrencilerden, tasarlanmış ortamlara ve bu
olduğu kadar işlevsel de olmalıdır; çünkü iyi bir ortamlardaki ayrıntılara dair görüntü, yazı, çizim
tasarım, bu ikisinin yenilikçi bir karışımıdır. ve fotoğrafları araştırmaları ve getirmeleri
istendi. İkinci çalışmada ise küçük gruplara
Bu kitap, doğruluk hissi uyandıran, düzgün işleyen ayrılan öğrenciler, bizim temin ettiğimiz ve kendi
ve harika görünen çözümlerle dolu. Bu çözümler, getirdikleri malzemeleri okulda gün içerisinde
okullarda yapılan somut araştırmalar sayesinde; yaptıkları işlerle, derslerle ve kişisel istekleriyle
öğrenciler ve öğretmenler kadar, okulları eşleştirdiler. Yaşı daha büyük olan öğrencilerden,
tasarlayan ve donatan kişilerin de fikirleri alınarak okulu toplumun ve ekosistemin bir parçası
geliştirildi. Öğrencilerin ve öğretmenlerin bu kitaba olarak göz önünde tutmaları istendi. Daha küçük
katkıları son derece büyük, çünkü kendi eğitim olanlardansa, okuldaki aktiviteleriyle onlarda
ortamlarıyla ilgili ihtiyaçlarını ve mücadelelerini, belirli hisler yaratan tasarım unsurları arasında
hayallerini ve umutlarını anlamamızı sağladılar. bağlantı kurmaları istendi. Açık bir forum
Tasarımcılar bu bilgi ve anlayışa “kullanıcı şeklinde gerçekleştirilen atölye çalışmalarında,
deneyimi” adını verir ve bu deneyim tümüyle öğrenciler endişelerini paylaşma, fikirlerini tartışıp
anlaşılmadan, hoş ve işlevsel bir tasarım çözümü canlandırma ve ideal eğitim ortamlarına dair
üretmek mümkün değildir. değerlendirmeler yapma fırsatı buldular.
Çocukları ve öğretmenleri kitabın tasarım Öğrenci atölyelerinin sonunda, profesyonel
sürecine işte bu yüzden davet ettik. Onlara pek tasarımcı ve eğitimciler bir “tasarım galibi”
çok soru sorduk: Kendi ideal eğitim ortamınızı seçmek amacıyla Londra’da bir araya geldiler.
tasarlayacak olsanız, bu ortam neye benzerdi? Şenlikli bir ortamda öğrenci atölyelerinin
Nasıl bir his yaratırdı? Bir stüdyo gibi geniş ve sonuçlarını değerlendirdiler, tecrübelerini
katılıma yönelik bir alan mı olurdu, yoksa küçük, paylaştılar ve değişimin adımlarını attılar.
rahat odacıklardan mı oluşurdu? Geleceğin okulu
neye benzemeli? Yaşadığımız topluma, çevreye ve İlerleyen sayfalarda, kitabın ana bölümleri
dünyaya nasıl dahil olmalı? arasındaki kısımlarda, bu öğrencileri,
profesyonelleri ve fikirlerini tanıtacağız. Bu
İki kıtadan üç değişik şehirde, farklı yaş atölye çalışmalarından çok şey öğrendik, umarız
gruplarından öğrencilerle konuştuk. Kanada’nın siz de öğrenirsiniz. Bu kitabın siz mimarlara ve
Toronto şehrindeki Ogden Devlet Okulu’nun müşterilere, çocuklara ve yetişkinlere, öğrencilere
ikinci ve üçüncü sınıflarıyla, ABD’nin Chicago ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürenlere, işbirliği
şehrindeki Chicago Sanat Akademisi öğrencileriyle yapmak ve eğitim ortamını birlikte tümüyle
ve Almanya’nın Berlin şehrindeki Robert Jungk değiştirmek için ilham vermesini umuyoruz.
Ortaokulu’nun 14 ve 15 yaşındaki öğrencileriyle
görüştük.
BMD, CannonDesign ve VS’den tasarımcılar, her
öğrenci grubuyla iki atölye çalışması düzenledi.
22 |

