Page 24 - Üçüncü Öğretmen
P. 24

ATÖLYE ÇALIŞMASI
        ÖĞRENCİLERDEN VE
        PROFESYONELLERDEN ÖĞRENDİKLERİMİZ





        Tasarımcıların işi, problem çözmektir. Karmaşık   Atölyelerin başında yapılan sunum sayesinde
        sorunlarla karşılaşan tasarımcılar, şehirler ve   önemli sorulara değinildi, temel kavramlar
        sistemlerden kaşıklara ve mikroçiplere farklı   tanıtıldı ve basit bir ortak dil oluşturuldu. Böylece
        ölçeklerde çözümler üretir. Bu çözümler hoş   öğrencilerden, tasarlanmış ortamlara ve bu
        olduğu kadar işlevsel de olmalıdır; çünkü iyi bir   ortamlardaki ayrıntılara dair görüntü, yazı, çizim
        tasarım, bu ikisinin yenilikçi bir karışımıdır.   ve fotoğrafları araştırmaları ve getirmeleri
                                                     istendi. İkinci çalışmada ise küçük gruplara
        Bu kitap, doğruluk hissi uyandıran, düzgün işleyen   ayrılan öğrenciler, bizim temin ettiğimiz ve kendi
        ve harika görünen çözümlerle dolu. Bu çözümler,   getirdikleri malzemeleri okulda gün içerisinde
        okullarda yapılan somut araştırmalar sayesinde;   yaptıkları işlerle, derslerle ve kişisel istekleriyle
        öğrenciler ve öğretmenler kadar, okulları    eşleştirdiler. Yaşı daha büyük olan öğrencilerden,
        tasarlayan ve donatan kişilerin de fikirleri alınarak   okulu toplumun ve ekosistemin bir parçası
        geliştirildi. Öğrencilerin ve öğretmenlerin bu kitaba   olarak göz önünde tutmaları istendi. Daha küçük
        katkıları son derece büyük, çünkü kendi eğitim   olanlardansa, okuldaki aktiviteleriyle onlarda
        ortamlarıyla ilgili ihtiyaçlarını ve mücadelelerini,   belirli hisler yaratan tasarım unsurları arasında
        hayallerini ve umutlarını anlamamızı sağladılar.   bağlantı kurmaları istendi. Açık bir forum
        Tasarımcılar bu bilgi ve anlayışa “kullanıcı   şeklinde gerçekleştirilen atölye çalışmalarında,
        deneyimi” adını verir ve bu deneyim tümüyle   öğrenciler endişelerini paylaşma, fikirlerini tartışıp
        anlaşılmadan, hoş ve işlevsel bir tasarım çözümü   canlandırma ve ideal eğitim ortamlarına dair
        üretmek mümkün değildir.                     değerlendirmeler yapma fırsatı buldular.

        Çocukları ve öğretmenleri kitabın tasarım    Öğrenci atölyelerinin sonunda, profesyonel
        sürecine işte bu yüzden davet ettik. Onlara pek   tasarımcı ve eğitimciler bir “tasarım galibi”
        çok soru sorduk: Kendi ideal eğitim ortamınızı   seçmek amacıyla Londra’da bir araya geldiler.
        tasarlayacak olsanız, bu ortam neye benzerdi?   Şenlikli bir ortamda öğrenci atölyelerinin
        Nasıl bir his yaratırdı? Bir stüdyo gibi geniş ve   sonuçlarını değerlendirdiler, tecrübelerini
        katılıma yönelik bir alan mı olurdu, yoksa küçük,   paylaştılar ve değişimin adımlarını attılar.
        rahat odacıklardan mı oluşurdu? Geleceğin okulu
        neye benzemeli? Yaşadığımız topluma, çevreye ve   İlerleyen sayfalarda, kitabın ana bölümleri
        dünyaya nasıl dahil olmalı?                  arasındaki kısımlarda, bu öğrencileri,
                                                     profesyonelleri ve fikirlerini tanıtacağız. Bu
        İki kıtadan üç değişik şehirde, farklı yaş   atölye çalışmalarından çok şey öğrendik, umarız
        gruplarından öğrencilerle konuştuk. Kanada’nın   siz de öğrenirsiniz. Bu kitabın siz mimarlara ve
        Toronto şehrindeki Ogden Devlet Okulu’nun    müşterilere, çocuklara ve yetişkinlere, öğrencilere
        ikinci ve üçüncü sınıflarıyla, ABD’nin Chicago   ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürenlere, işbirliği
        şehrindeki Chicago Sanat Akademisi öğrencileriyle   yapmak ve eğitim ortamını birlikte tümüyle
        ve Almanya’nın Berlin şehrindeki Robert Jungk   değiştirmek için ilham vermesini umuyoruz.
        Ortaokulu’nun 14 ve 15 yaşındaki öğrencileriyle
        görüştük.

        BMD, CannonDesign ve VS’den tasarımcılar, her
        öğrenci grubuyla iki atölye çalışması düzenledi.


        22 |
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29