Page 132 - Üçüncü Öğretmen
P. 132

Belediye başkanı olduğumda, devletin farklı bir kuru-  yapmaya teşvik ederler. Toplumsal yaşama dahil
        munun idare ettiği ve belediye başkanının fazla bir   olurlar. Şehirlerinden övgüyle söz eder, bu sayede
        yetkisi olmadığı devlet okulu sistemini de devraldım.   şehrin daha fazla turist ve yeni yerleşimci çekmesini
        Okul sistemi düşük performans gösteriyordu ve pen-  sağlarlar. Ayrıca şehre yeni işverenler getirirler.
        cereleri kırık, çatıları akan, boyası dökülmüş, ısıtma   Üretimin yerini giderek bilgi ve hizmet sağlamanın
        sistemi yetersiz, sınıfları kalabalık, okul binaları da   aldığı bir ekonomide işverenler her yere yerleşebilir.
        kelimenin tam anlamıyla dökülüyordu.         Bu yüzden onlar yaşam kalitesi yüksek ve iyi
                                                     eğitilmiş bir işgücü olan şehirleri tercih ederler.
        Bu okullar, topluma çok açık bir mesaj veriyor,
        eğitimi ciddiye almadığımızı söylüyordu. Okulun   Devlet okulları Chicago’ya dair vizyonumda hayati
        bulunduğu mahallenin sakinlerine, “Okullar kendi   bir rol oynuyor; çünkü büyük şehirlerin karşılaştığı
        binalarına sahip çıkmıyor, siz niye çıkasınız ki?”   tüm sosyal problemlerin, yani suç, işsizlik, ekonomik
        diyordu.                                     gerileme ve orta sınıfın şehirden göç etmesi gibi
                                                     zorlukların çözümünün kaliteli eğitimden geçtiğine
        Ben de 1995’te gerekli yasal değişikliğin yapılmasını   yürekten inanıyorum. Geçtiğimiz yıllar boyunca
        ve Chicago Devlet Okulları’nın belediye başkanının   öğrencilerin beklentilerini yükseltmek için, onların
        yetki alanına girmesini sağladım. Chicago sakinlerini   liseden mezun olmayı bir son değil, seçtikleri
        fazla vergi vermeye ikna ederek okul inşaatı ve   alandaki kariyerlerinin ilk adımı olarak görmelerini
        bakımı için 4 milyar dolar kaynak yarattık. 118 yeni   sağlamak için çok çalıştık. Bu kolay bir iş değil.
        okul inşa etmenin, iyileştirmenin ve büyütmenin   Devlet okullarına giden öğrencilerimizin %85’i
        yanı sıra 100 asfalt oyun parkını yıkarak yerlerine   her gün maalesef uyuşturucu, suç ve işsizlikle
        öğrenciler ve mahalle sakinlerinin kullanımına açık   mücadele eden dar gelirli ailelerden geliyor. Devlet
        kampüs parklar inşa ettik. Bu girişim, mahalle   okullarımızın attıkları adımları U.S. Weekly’de
        sakinleriyle okulları hem mesafe hem de samimiyet   okumanız veya CNN’de izlemeniz mümkün değil,
        açısından yakınlaştırdı.                     hatta yerel gazetelerde bile, en azından çoğu zaman.
                                                     Ancak ben başarılarımızı dokunduğumuz hayatlar
        Amaç şehrimizi insanların yaşamaya mecbur    ve genişlettiğimiz ufuklarla ölçmemiz gerektiğine
        oldukları için değil, yaşamayı istedikleri için kaldıkları   inanıyorum.
        bir yer haline getirmek. İnsanlar şehrinizde yaşamak   Uyarlamada kullanılan kaynak: “Sürdürülebilir Toplumlar
        istiyorsa, pek çok iyi şey olur. İnsanlar evlerine   Yaratma Zirvesi’nde yaptığı konuşma” Geniş bilgi için: www.
        daha çok özen gösterir ve başkalarını da aynısını   egov.cityofchicago.org


        130 |  TOPLUMSAL BAĞLANTILAR
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137