Page 132 - Üçüncü Öğretmen
P. 132
Belediye başkanı olduğumda, devletin farklı bir kuru- yapmaya teşvik ederler. Toplumsal yaşama dahil
munun idare ettiği ve belediye başkanının fazla bir olurlar. Şehirlerinden övgüyle söz eder, bu sayede
yetkisi olmadığı devlet okulu sistemini de devraldım. şehrin daha fazla turist ve yeni yerleşimci çekmesini
Okul sistemi düşük performans gösteriyordu ve pen- sağlarlar. Ayrıca şehre yeni işverenler getirirler.
cereleri kırık, çatıları akan, boyası dökülmüş, ısıtma Üretimin yerini giderek bilgi ve hizmet sağlamanın
sistemi yetersiz, sınıfları kalabalık, okul binaları da aldığı bir ekonomide işverenler her yere yerleşebilir.
kelimenin tam anlamıyla dökülüyordu. Bu yüzden onlar yaşam kalitesi yüksek ve iyi
eğitilmiş bir işgücü olan şehirleri tercih ederler.
Bu okullar, topluma çok açık bir mesaj veriyor,
eğitimi ciddiye almadığımızı söylüyordu. Okulun Devlet okulları Chicago’ya dair vizyonumda hayati
bulunduğu mahallenin sakinlerine, “Okullar kendi bir rol oynuyor; çünkü büyük şehirlerin karşılaştığı
binalarına sahip çıkmıyor, siz niye çıkasınız ki?” tüm sosyal problemlerin, yani suç, işsizlik, ekonomik
diyordu. gerileme ve orta sınıfın şehirden göç etmesi gibi
zorlukların çözümünün kaliteli eğitimden geçtiğine
Ben de 1995’te gerekli yasal değişikliğin yapılmasını yürekten inanıyorum. Geçtiğimiz yıllar boyunca
ve Chicago Devlet Okulları’nın belediye başkanının öğrencilerin beklentilerini yükseltmek için, onların
yetki alanına girmesini sağladım. Chicago sakinlerini liseden mezun olmayı bir son değil, seçtikleri
fazla vergi vermeye ikna ederek okul inşaatı ve alandaki kariyerlerinin ilk adımı olarak görmelerini
bakımı için 4 milyar dolar kaynak yarattık. 118 yeni sağlamak için çok çalıştık. Bu kolay bir iş değil.
okul inşa etmenin, iyileştirmenin ve büyütmenin Devlet okullarına giden öğrencilerimizin %85’i
yanı sıra 100 asfalt oyun parkını yıkarak yerlerine her gün maalesef uyuşturucu, suç ve işsizlikle
öğrenciler ve mahalle sakinlerinin kullanımına açık mücadele eden dar gelirli ailelerden geliyor. Devlet
kampüs parklar inşa ettik. Bu girişim, mahalle okullarımızın attıkları adımları U.S. Weekly’de
sakinleriyle okulları hem mesafe hem de samimiyet okumanız veya CNN’de izlemeniz mümkün değil,
açısından yakınlaştırdı. hatta yerel gazetelerde bile, en azından çoğu zaman.
Ancak ben başarılarımızı dokunduğumuz hayatlar
Amaç şehrimizi insanların yaşamaya mecbur ve genişlettiğimiz ufuklarla ölçmemiz gerektiğine
oldukları için değil, yaşamayı istedikleri için kaldıkları inanıyorum.
bir yer haline getirmek. İnsanlar şehrinizde yaşamak Uyarlamada kullanılan kaynak: “Sürdürülebilir Toplumlar
istiyorsa, pek çok iyi şey olur. İnsanlar evlerine Yaratma Zirvesi’nde yaptığı konuşma” Geniş bilgi için: www.
daha çok özen gösterir ve başkalarını da aynısını egov.cityofchicago.org
130 | TOPLUMSAL BAĞLANTILAR