• Türkiye’nin geleceği, gençlerimiz için
  • Sağlıklı bir toplum için
  • Bilim, kültür ve sanatın hizmetinde
  • Eğitimde fırsat eşitliği için
  • Toplumsal dayanışmaya destek

AJANDA
Candeğer Furtun
Arter
16 Eylül 2021-17 Nisan 2022
Ben-Sen-Onlar
Meşher
9 Ekim 2021-27 Mart 2022
Füsun Onur: Opus II – Fantasia
Arter
20 Şubat 2022'ye kadar
Tedbir
Arter
20 Şubat 2022'ye kadar
Emre Hüner: [Elektroizolasyon]: Bilinmeyen Parametre Kayıt-Dışı
Arter
25 Mart-5 Aralık 2021
Nevin Aladağ: İzler
Arter
25 Mart-8 Ağustos 2021
Motif
Sadberk Hanım Müzesi
9 Kasım 2020-31 Ekim 2021
Arşivin Belleği: Marcell Restle’nin Anadolu Araştırmaları
Anamed
25 Haz.2019 - 29 Kasım 2021
Gökcisimleri Üzerine
Arter
25 Temmuz-8 Ağustos 2021
David Tudor ve CIE, Inc.: Yağmur Ormanı V (varyasyon 3)
Arter
30 Ocak 2022'ye kadar
Dinleyen Gözler İçin
Arter
2 Ocak 2022'ye kadar
Josephine Powell Sergisi
Vehbi Koç Evi
30 Haziran 2020-Süresiz
Haberler

Koç Model Okulu: Eğitimde Yenilikçi Girişim için Prototip

Vehbi Koç Vakfı Model Okul Projesi, “Öğrenme Ortamları Neyi Sağlıyor?'' ve  ''Mevcut Öğrenme Ortamlarımızı Nasıl Dönüştürülebiliriz?'' sorularından yola çıkarak 21. yüzyılda ihtiyaç duyulan becerilerin geliştirilebileceği öğrenme ortamlarının unsurlarını sorgulayan ve ilköğretimin ikinci kademesi (5-8.sınıf) için bir Ortaokul Modeli ortaya koymayı hedefleyen bir projedir.

Eğitim ve Sağlık mimarisine odaklanan ABD'li Cannon Design Mimarlık Ofisi, 19.yy sonlarından bu yana eğitim ortamları için mobilya tasarlayıp üreten Alman mobilya firması VS Furniture ve Kanadalı ünlü tasarımcı Bruce Mau'nun ortak çalışması olan 'The Third Teacher' - 'Üçüncü Öğretmen' kitabından esinlenen Model Okul, odağına çocuğu alarak öğrenme ortamı tasarlarken aydınlatmadan, sınıf yerleşim düzenine, beslenmeden bahçe kullanımına, eğitim yöntemlerinden velilerin ve mezunların okul ortamına katılımına kadar toplam 79 ayrı unsuru göz önüne alıyor. (http://thethirdteacherplus.com)

Proje kapsamında İstanbul Beykoz ilçesinde yer alan Ziya Ünsel Ortaokulu’nun yeniden tasarlanması ve inşa edilmesinin haricinde, Şubat 2014’ten bu yana öğrenci, öğretmen, okul yönetimi ve velilerin katılımı ile okul kültürü oluşturma çalışmaları yapılmaktadır. Mevcut Okulun 30 kadar öğretmeni ile haziran ve eylül aylarındaki seminer dönemlerinde model okul felsefesinin unsurlarının tartışıldığı, etkili iletişim, sınıf yönetimi, takım çalışmaları, müze gibi okul dışı farklı ortamlarda müfredatla bağlantılı olarak içerik geliştirme, oyun tabanlı öğrenme gibi konularda çalıştaylar düzenlenmektedir. Bir yandan da, projede kullanılan yaklaşım konferanslar ve atölye çalışmaları ile eğitimcilerin ve mimarların dikkatine sunularak yaygınlaştırılmaktadır.

Yeniden inşasının ardından Milli Eğitim Bakanlığına devredilecek olan bu model okulun, eğitim sistemine ve bağışçılara örnek olması hedeflenmektedir.